διαφημιση1

Πέμπτη 8 Μαΐου 2014

Αληθινές ιστορίες

- Η κοπέλλα, πτυχιούχος Πανεπιστημίου, με "καλό" βιογραφικό, ήταν ευτυχισμένη: μετά από μήνες ανεργίας. είχε ραντεβού για δουλειά!
-Τελειώνοντας η "συνέντευξη", πήρε τηλ. τους γονείς της: 
-έρχομαι σπίτι, έχουμε οικογενειακό συμβούλιο.
Πράγματι σε λίγη ώρα η οικογένεια συγκεντρώθηκε. Η κοπέλλα, ελαφρώς σοκαρισμένη, άρχισε την περιγραφή:
-Το πρώτο πράγμα που μου είπε ήταν, ότι τώρα τα πτυχία δεν μετράνε πια. Μου είπε ότι το ωράριο είναι 9 το πρωί με 9 το βράδυ. Με ρώτησε αν έχω οικογενειακές υποχρεώσεις και αν σκοπεύω να αποκτήσω παιδί. Μου είπε ότι ο μισθός θα είναι 495 ευρώ με την ασφάλισή μου.
-Κι όταν τόλμησα να ψελλίσω, ότι είναι πολύ λίγα τα χρήματα για τόσες ώρες, μου είπε ότι έχω θράσος, δεν ξέρω τι γίνεται έξω, ότι πρέπει να δεχτώ γιατί άφησε τόσα βιογραφικά για να πάρει εμένα, αφού με είχε προτείνει κοινός γνωστός.
-Τι να κάνω?

-Ακου παιδί μου, τις είπαν και οι δύο γονείς. Το πτυχίο σου μας κόστισε 65.000 ευρώ. Με 495 ευρώ το μήνα, χρειάζονται 11 χρόνια για να αποσβεστεί αυτό το κεφάλαιο και μάλιστα ατόκως. Επίσης, 9 το πρωί με 9 το βράδυ, είναι ολόκληρος ο ημερήσιος χρόνος της ζωής σου, που στην πράξη θα είναι 8 το πρωί με 10 το βράδυ. Κι αν αυτή, ήταν μια δουλειά του τομέα που σπούδασες, σε κανονικό ωράριο, πάει στο καλό. Αλλά εδώ ο τύπος νομίζει ότι μπορεί να αγοράσει τη ζωή σου, μόνο με τα χρήματα που του δίνει ο ΟΑΕΔ για την πρόσληψή σου. Ούτε 100 ευρώ δεν βάζει από την τσέπη του.
-δηλ. ? ρώτησε η κοπέλα,
-δηλ. απάντησαν οι γονείς της, μπορεί να είμαστε δύσκολα, αλλά ο βασικός μισθός είναι 580 ευρώ, + 18% το επίδομα του πτυχίου σου- 16 % οι κρατήσεις σου. Αυτό είναι ήδη εξευτελιστικό, αλλά κάτω από κει δεν πάει.

Η συζήτηση τελείωσε. 
Δεν έχω προσθέσει ούτε μια τελεία στα παραπάνω. Μου έρχεται όμως συνεχώς η σκηνή που περιγράφει ο Μαρξ στον 1ο τόμο του Κεφαλαίου: " όταν ο εργοδότης - κλείσει τη "συμφωνία" (ατομικό μισθό θα λέγαμε σήμερα) με τον μισθωτό, χάνονται και οι δύο πίσω από μια πόρτα, που γράφει: απαγορεύεται η είσοδος". Γιατί δεν πρέπει να φαίνεται το πως το αφεντικό θα γδάρει τον μισθωτό.


Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου